torsdag 31 maj 2012

Avslut

Idag har Noel slutat dagis och Ingrid har varit sista dagen med Tage, Bertil och Pi Noi. Det blev ingen Blomstertid och "riktig" avslutning, däremot glass på Buds.
Alla föräldrar inbjudna men bara vi och en till som kom - lite snopet.






Förberedelser för kvällens Graduation som tog slut för någon timme sen

I höst blir det förskoleklass - kindergarden. Förutom två thailändska fröknar blir det en från Irland och en från Syrien - det kommer bli ett intressant uttal av den mixen! Klasskompisarna kommer att vara från Thailand, Korea, USA och Israel. För Ingrid blir det Preschool.

Det är många avslut denna vecka. Imorgon åker resten av familjen Fållsten till Sverige över sommaren (Josefin är redan där) och en kollega till reser i helgen. Vårterminen är snabbt över här. Den har varit intensivt -  det är ett bra neutralt ord -  rent jobbmässigt. Jag har valt bort att resa under våren, ett val som jag inte ångrar, så jag har verkligen gjort mina timmar på kontoret. Men nu börjar jag bli riktigt ressugen. Det kommer bli Bangladesh, Kina och ev något till - ser verkligen fram emot det.




Danska kompisarna är dock kvar till slutet av juni. Här en bild från helgens utflykt till Naam tuk Bua tong (jag är 99% säker på att det heter så. Men det är limestone vattenfall. Ingen aning om vad sånt heter på svenska? Nån slags sandsten?
/Helen

1 kommentar:

  1. Visst är det mer spännande att resa än att sitta på ett kontor framför en dator. Jag ska imorgon ge mig av till Indien. Det blir intensiva dagar men mycket intressant. Önskar er en bra sista månad med lagom mycket jobb. Vi ses i sommar!

    /Peter

    P.S Limestone är kalksten, tror jag...

    SvaraRadera

Bloggintresserade