söndag 8 april 2012

Happy Easter!

Imorse vaknade vi till blå himmel, härligt. Tyvärr verkar ett villkor för blå himmel nästan alltid vara rejält oväder kvällen innan. Strömmen gick och vi har liksom inte fått upp vanan för strömlöst, har bara hänt en gång tidigare. Man ska ju ha uppbunkrat med ljus och annat - när strömmen går blir det verkligen becksvart, och även vattenpumpen går på ström. Men men, det är ju verkligen ingen fara.

Som sagt, med blå himmel fick vi fira påskdagen idag och det med en ny påsktradition; leta påskägg. Vet dock inte vems tradition? Knappast thai. Thai helgar just nu någon prinsessas dödsdag, antingen nyligen eller så "firar" man  årsdagen av tidigare prinsessas dödsdag. Jag blir inte riktigt klok på vad. När jag frågde på kontoret fick jag bara svaret "someone died". Ok.

Hursomhelst,  danska Sara och Henning var mycket osäkra på huruvida någon letar ägg i Danmark. Men invigningen av denna nya tradition skedde i vilket fall på Hope Home, ett barnhem för handikappade barn, som ligger på vår granngata.

Svettigt leta ägg
Hope Homes lekplats, också öppen för barn i området.





Glad påsk! Nu väntar Songkran - den blöta högtiden.


/Helen

1 kommentar:

  1. Här har jag just blivit gräsänkling fram till lördag. Programmet dessa dagar är redan fyllt. Ska bl a till Örebro och Teologiska högskolan för en ny liten kurs. Passar på att bosätta mig två nätter hos föräldrarna. Borde inte ni frossa i mango nu?

    /Peter

    SvaraRadera

Bloggintresserade