onsdag 22 februari 2012

Jobb jobb

Februari passerar snart. Sportlov i Sverige. Februari brukar vara den månad då man är hemma med sjuka barn ungefär halva månaden. Men här är vi friska, i alla fall från influensor.

Jag har börjat cykla nu, visst är det bra, men försöker att inte tänka alltför mycket på den mängd av luftföroreningar som man får i sig av ungefär en timmes cykling om dagen. Det är inte så mycket avgaserna som det att man bränner och eldar risfält här. Hörde idag att nivåerna i Chiang Mai ligger långt över de högsta nivåer som uppnåtts på de värsta gatorna i Stockholm (kan det ha varit Hornsgatan?). Plötsligt är tanken på munskydd inte så väldigt främmande längre.

Jag cyklar till och från ett jobb som jag inte skrivit så mycket om. Och det är fortfarande inte så roligt att skriva om på en blogg, även om det i sig på alla sätt är utmanande. Av de snart fem veckorna jag funnits på kontoret har det hittills bara varit EN dag som jag inte suttit en majoritet av tiden i möten. Det har varit ett rätt högt tempo från dag ett. Min kollega uttryckte min introduktion som "överkörning pågår" och det kan kanske vara en träffande beskrivning.

I min tjänst som regionledare för Asien ingår att vara kontorschef. Utöver det kommer det ingå en del landansvar. Jag hoppas att det kan vara klart inom kort vilka länder det kan tänkas bli.

Snack-time på helgens utflykt till några stupor

/Helen

1 kommentar:

  1. Jag är övertygad om att du kommer att vara en strålande regionledare. Max och Tim har än så länge hållt sig friska. Den här veckan är det istället Maria som hållt sig hemma med feber. Hur ser det ut på skypefronten i helgen?

    SvaraRadera

Bloggintresserade