onsdag 29 februari 2012

Barn sköjar man inte bort så lätt

Idag har vi haft poolparty på våran baksida. Vi var och köpte en stor balja som man brukar blanda betong i här, men är den ny och fräch så går den utmärkt att bada i. Det verkar som att den blev en succe, i alla fall lät det så.



Annars tilltar luftens dåliga kvalitet här. Ibland är det så disigt att saker och byggnader försvinner i slutet på gatan man kör på. Skolorna håller barnen inne det mesta av tiden. Idrott får ske inomhus. Kanske inte så konstigt i Sverige, men här sker den mesta idrott ute, och det är bara i undantagsfall som man går in.

Idag när jag och Ingrid skulle hämta Noel efter skolan så blev det lite tid över innan han kom ut. Då passade Ingrid på att leka på pre-schools lekplats. Där finns lite av varje att sysselsätta sig men, bla lite byggmaterial av bambu. Jag parkerade på en bänk i skuggan och tänkte vänta i lugn och ro. Men Ingrid tyckte att jag skulle vara med och bygga och efter ett argumenterande fram och tillbaka:
- nej men du kan bygga själv Ingrid.
- men jag vill att du skall va med
- men du fixar det bättre själv. Jag vill sitta här och tat lungt
- nej men jag vill att du skall hjälpa mig och hålla
- men snälla Ingrid, bygg själv så blir det som du vill ha det
- men Pappa, om du är min pappa och älskar barnen, då bygger du med mig!!! (men händerna på höften)

Efter det tog argumentationen slut och det var bara att följa med och bygga. Barn skojar man inte bort så lätt. 

/Henrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade